play

Syrjäsalmen siltaremontti ei sittenkään katkaise junaliikennettä

Toimitus

Väylävirasto on päättänyt rakentaa Kiteen Syrjäsalmen uuden ratasillan uuteen sijaintiin, noin 45 metrin päähän vanhasta sillasta. Sillan yli kulkee Joensuun ja Imatran välinen vilkas rataosuus.

Rakentamispaikan vaihtaminen vaatii uuden ratasuunnitelman vesilupineen. Toteutus voidaan tehdä junaliikennettä merkittävästi haittaamatta.

– Ratasuunnittelu ja uuden vesiluvan hakeminen kestää arviolta muutaman vuoden, joten rakentaminen alkaisi aikaisintaan vuonna 2025 ja rakentaminen kestää noin vuoden. Tämä tarkoittaisi sitä, että uusi silta olisi valmis 3–5 vuoden päästä, Väyläviraston tiedotteessa todetaan.

Vanhalle sillalle asetetaan nopeusrajoitus, joka pidentää matkustaja- sekä tavarajunien aikatauluja joillakin minuuteilla nykyisestä. Nopeusrajoitus hillitsee liikenteen aiheuttamaa tärinää ja osaltaan varmistaa, että käyttöikänsä päässä oleva silta on turvallisesti käytettävissä.

Mainos alkaa
Mainos päättyy
Mainos alkaa
Mainos päättyy

– Tämä on erinomainen uutinen ja valtava helpotus maakuntamme elinkeinoelämälle, luonnehtii Pohjois-Karjalan maakuntaliiton yhteyspäällikkö Jarno Turunen.

Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta
Haemme jutun kohta